|

استعلام خلافی خودرو با پیامک یا اس ام اس (‌SMS)

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو نیازی نیست تا حتما به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید، این مهم از طریق پیامک نیز امکان پذیر خواهد بود.

استعلام خلافی خودرو با پیامک یا اس ام اس (‌SMS)
کد مطلب : 38015

استفاده از تکنولوژی و به‌خصوص اینترنت باعث شده است کارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل انجام شوند. تا چند سال پیش برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جرائم رانندگی نیاز بود ابتدا در صف طولانی پلیس+۱۰ بایستید تا خلافی خود را بگیرید و تازه پس از آن، در صف بانک منتظر پرداخت جریمه باشید.

حال، فرض کنید حجم اینترنت گوشی شما به پایان رسیده یا دسترسی به اینترنت برایتان مقدور نیست؛ در این شرایط هم می‌توانید استعلام پیامکی خلافی خودرو را برای راه حل در نظر بگیرید.

در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی گرفتن استعلام خلافی خودرو به وسیله پیامک آشنا کنیم. همراه ما باشید.

 استعلام خلافی خودرو با پیامک چگونه است؟

برای استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.

اکنون شما میبایست این کد را به شماره 1101202020 از طریق SMS پیامک ارسال کنید.

پس از چند لحظه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود.

دقت داشته باشید که در هنگام تایپ کد 17 رقمی فاصله لازم نیست در تشخیص اعداد و حروف به خصوص 1 و i دقت کنید چون گاهی به جای حروف عدد و یا به جای عدد حروف تایپ می کنید و این باعث عدم پاسخ می شود.

گرفتن خلافی ماشین با اس ام اس چقدر هزینه دارد؟

هزینه استعلام جریمه خودرو با ارسال اس ام اس در حال حاضر ۳۵۰ تومان است.

همچنین علاوه بر این روش، راه‌های ساده دیگری چون استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک یا با شماره‌گیری کد USSD به شماره *110# نیز وجود دارد.

هزینه اعلام خلافی خودرو از طریق sms چگونه پرداخت می شود؟

در صورتی که از خصوص اعتباری استفاده می کنید این هزینه از شارژ سیم کارت شما کسر می گردد و در خطوط دائمی این هزینه روی قبض ماهانه محاسبه خواهد شد.

 برای اطلاع از خلافی خودرو، به جز پیامک چه روش‌های دیگری وجود دارد؟

برای دریافت شناسه قبض تخلفات رانندگی روش‌های گوناگونی وجود دارد. در ادامه به معرفی این راه‌ها می‌پردازیم.

دریافت شناسه قبض با تلفن همراه

هم با گوشی ساده و هم با موبایل هوشمند می‌توانید شناسه قبض خلافی را دریافت کنید و و از پرداخت جریمه با شناسه قبض استفاده نمایید. برای دریافت شناسه قبض خلافی خودرو با تلفن همراه کافی است که شماره پلاک ماشین و یا شماره VIN ماشین خود را بدانید. برای دریافت این شناسه از طریق موبایل به یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

دریافت شناسه قبض با کد USSD:

کد *110# را شماره‌گیری کنید. سپس شماره VIN را بزنید. بعد از چند دقیقه شناسه قبض به همراه مبلغ خلافی برای شما پیامک می‌شود.

دریافت شناسه قبض با تماس تلفنی:

ابتدا با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. شماره پلاک ماشین را بدهید. چند دقیقه بعد شناسه قبض به همراه مبلغ خلافی برای شما پیامک می‌شود. بعد از آن می توانید مراحل پرداخت خلافی ماشین با شناسه را به راحتی پشت سر بگذارید. شما در زمان استفاده از این روش می بایست بسیار دقت کنید که مراحل را به ترتیب ادامه دهید در غیر اینصورت با مشکل و ارور سیستم روبرو خواهید شد. ناگفته نماند که این روش یکی از بهترین و ساده ترین راه‌های دریافت شناسه قبض است.

 پس از دریافت خلافی خودرو با پیامک، چگونه آن را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض کافی است به دستگاه‌های ATM مراجعه کنید. کارت بانکی خود را وارد نمایید و به بخش پرداخت قبوض بروید. سپس با وارد کردن شناسه قبض مبلغ خلافی خود را پرداخت کنید. راه دیگر پرداخت این قبوض مراجعه به دفاتر پلیس 10+ است.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی به صورت زیر است:

سایت راهور خلافی خودرو

استعلام با شماره پلاک خودرو

استعلام خلافی خودرو با آپ

استعلام خلافی خودرو با پیامک

مراجعه حضوری به پلیس+۱۰

استعلام و پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن پلیس من

پرداخت خلافی خودرو با عابر بانک

پرداخت خلافی خودرو با عابر بانک برای افرادی که می خواهند بدون اینترننت این کار را انجام دهند فراهم است و در صورت نیاز می توانند به بانک های زیر مراجعه کنند:

بانک ملی

بانک سپه

بانک صادرات

بانک رفاه کارگران

بانک پاسارگاد

بانک سینا

بانک دی

بانک توسعه تعاون

بانک پارسیان

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین