|

رشد ۱۴ درصدی آب ورودی به مخازن سدهای کشور

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۱۹ آذرماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۱۴ درصدی همراه شد همچنین نسبت به ۵ آذرماه نیز یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد ۱۴ درصدی آب ورودی به مخازن سدهای کشور
کد مطلب : 35624

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۱۹ آذرماه در حالی به رقم ۳ میلیارد و ۴۳ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳.۰۱ میلیارد مترمکعب بوده که رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین این عدد در ۵ آذرماه ۲.۷ میلیارد مترمکعب بود که با یک درصد رشد روبرو شده است.

بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ آذرماه به رقم ۱۸.۰۲ میلیارد مترمکعب رسید، این رقم در سال گذشته ۱۷.۵۶ میلیارد مترمکعب بوده که رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت ۴ میلیارد و ۵۵ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال ۴درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دراین‌بین وضعیت سدهای استان هرمزگان از بقیه سدهای کشور بهتر است، به‌گونه‌ای که سد استقلال با ۱۴۱ میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به پارسال همراه شده است. میزان پُرشدگی این سد اکنون ۵۹ درصد است.

سد شمیل و نیان هم با ۴۱ میلیون مترمکعب آب رشد ۱۸۷ درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به ۴۱ درصد رسیده است.

درصد پرشدگی سدهای کشور هم که هفته گذشته ۳۷ درصد بود بدون تغییر باقی ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین