|

کاهش قابل توجه مصرف و مبلغ قبض برق با استفاده از کولرهای آبی جدید

وزیر نیرو گفت: مردم می‌توانند با استفاده از کولرهای آبی که با استانداردهای جدید تولید و روانه بازار می‌شود، میزان مصرف و مبلغ قبض برق خود را به شدت کاهش دهند، زیرا مصرف این کولرهای جدید نسبت به کولرهای موجود ۵۰ درصد کمتر است.

کاهش قابل توجه مصرف و مبلغ قبض برق با استفاده از کولرهای آبی جدید
کد مطلب : 37064

«علی‌اکبر محرابیان»  در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد ملی جدید برچسب انرژی کولر آبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در پاسخ به این سوال که چگونه مردم برای استفاده از این نوع کولرها تشویق خواهند شد، اظهار داشت: مردم با استفاده از این کولرها شاهد کاهش جدی مبلغ قبض برق خود خواهند بود یعنی با استفاده از این کولرها می‌توانند مصارف خود را در سطح الگو رعایت کنند.

وی ادامه داد: قیمت برق در سطح رعایت الگوی مصرف هم بسیار ارزان قیمت است که خود این بهترین توجیه برای استفاده از این نوع کولرها است، زیرا به صورت طبیعی مصرف برق را به شدت کاهش می‌دهد.

وزیر نیرو گفت: در یک منزل مسکونی در تابستان عمده قیمت و مبلغ قبض برق مربوط به کارکرد کولر است که مصرف در این کولرهای جدید ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و به تبع مبلغ قبض برق را شدیداً کاهش می‌دهد.

محرابیان افزود: مردم با استفاده از این نوع کولرها این امکان را خواهند داشت که در هر زمان دمای مناسب را بدون افزایش مصرف برق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کولرهای موجود در بازار این توانایی را ندارند و فقط می‌توانند در دو حالت تند و کُند عمل کنند، در حالی که کولرهای جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند بر اساس زمان، میزان دمای محیط را مشخص کنند.

به گزارش ایرنا، روز شنبه (۱۳ اسفند ماه) و با حضور وزیر نیرو، از «استاندارد ملی برچسب انرژی کولرهای آبی» برای بهینه‌سازی ۳۰۰۰ مگاواتی برق، رونمایی شد. در این مراسم ضمن اعلام رسمی توقف تولید الکتروموتورهای پرمصرف کولرهای آبی، تولید کورهای آبی صرفاً با موتور BLDC از ابتدای سال ۱۴۰۳ الزامی شد.

بر اساس این گزارش، در برچسب جدید استاندارد کولرهای آبی که بعد از ۱۳ سال بازنگری شده، رتبه‌های «E ،F ،G » از برچسب انرژی حذف و سه رتبهA+++،A++ ،A به بالای رده‌های برچسب انرژی اضافه شده است.

با توجه به اینکه طبق گزارش‌های سازمان ملی استاندارد، حدود ۷۰ درصد نمونه‌های آزمون کولر آبی موجود در رده‌های G، E، F برچسب انرژی جای می‌گرفتند، با اصلاحیه جدید این استاندارد، این کولرهای پرمصرف امکان تولید نداشته و باید با بهینه‌سازی مصرف برق و استفاده از الکتروموتورهای با راندمان بالاتر، حداقل حائز رتبه D برچسب انرژی شوند تا اجازه تولید پیدا کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین