|

پرشدگی سد‌های کشور به ۵۷ درصد رسید

با رشد ۱۱ درصدی حجم ذخایر سد‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل، حجم ذخایر آبی سد‌های کشور به ۲۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسید.

پرشدگی سد‌های کشور به ۵۷ درصد رسید
کد مطلب : 37397

از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ۱۴۰۱) تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۲۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که در مقایسه با ورودی ۱۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌های کشور در مدت زمان مشابه سال آبی قبل، رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

همچنین، طبق آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان رهاسازی آب از سد‌ها برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و اهداف زیست‌محیطی در ۱۹۱ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۱۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به خروجی ۱۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌های کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، تقریبا تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

با وجود ۲۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های کشور، میزان پرشدگی سد‌ها به ۵۷ درصد رسیده و در زمان حاضر ۴۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است.

این‌درحالی‌است که میزان ذخایر آبی سد‌های ایران در زمان مشابه سال قبل (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب بوده است و رشدی ۱۱ درصدی را در میزان ذخایر آبی سد‌ها شاهد هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین