|

۳ عاملی که قیمت نفت را کاهش داد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت رسید.

۳ عاملی که قیمت نفت را کاهش داد
کد مطلب : 37819

نگرانی درمورد دورنمای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و احتمال کند شدن روند رشد اقتصاد و کاهش تقاضا برای سوخت و همچنین نگرانی‌های به‌وجودآمده از کاهش تولید کارخانه‌ای در چین باعث کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۱ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش ۷۶ دلار ۱۷ سنت معامله می‌شود.

 هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا در ماه مارس ثابت بود، اما ادامه افزایش تورم، بانک مرکزی این کشور را برای افزایش دوباره نرخ بهره تحت فشار قرار می‌دهد.

 انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس این هفته ۲۵ واحد افزایش دهد. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۴۷۵ واحد از ماه مارس سال گذشته میلادی بالا برده و از حدود صفر به محدوده ۴.۷۵ تا ۵ درصد رسانده است.

 رشد اقتصاد آمریکا بیشتر از حد انتظار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی کند شده‌است. دراین‌بین، شاخص مدیران خرید تولید کارخانه‌ای در چین از ۵۱.۹ در ماه مارس تا ۴۹.۲ کاهش یافته است. ۵۰ مرز بین توسعه و رکود اقتصاد است.

 فعالیت کارخانه‌ای در ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ دنیا برای ششمین ماه پیاپی در آوریل کاهش یافت.

 قیمت نفت بیش‌از ۲ درصد در روز جمعه، پس‌از اعلام سوددهی شرکت‌های انرژی و کاهش تولید نفت آمریکا در بحبوحه بالا رفتن تقاضا برای سوخت افزایش یافت.

 تولید نفت خام آمریکا در فوریه تا ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از دسامبر را نشان می‌داد. تقاضا برای سوخت هم به حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی بالاترین رقم از ماه نوامبر.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام و بنزین این کشور بیش‌ازحد انتظار کاهش یافته آن‌هم در شرایطی که تقاضا برای سوخت در آستانه فصل پر مصرف تابستان بالا رفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین