|

میزان پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسید

گرچه میزان پرشدگی سدهای کشور با وجود بارش‌های اخیر تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه به ۶۵ درصد رسید، اما همچنان ۱۹ سد مهم تأمین مصارف شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش را ثبت کرده‌اند.

میزان پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسید
کد مطلب : 37967

براساس گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران، درصد پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسیده که نشان از بهبود وضعیت تأمین آب دارد

با اینحال و بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران وضعیت آبی ۱۹ سد چندان خوب نیست .

سد شمیل و نیان در استان هرمزگان با ۲۵ میلیون مترمکعب موجودی آب با کاهش ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو شده و درصد پرشدگی این سد به ۲۶ درصد رسید.

چاه نیمه‌های سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۰۴ میلیون مترمکعب موجودی آب دارند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۹ درصد کاهش دارد. میزان پرشدگی چاه نیمه‌ها به ۷ درصد کاهش یافت.

سد شهید رجایی مازندران ۴۴ میلیون مترمکعب موجودی آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد و میزان پرشدگی آن ۲۷ درصد است.

همچنین در این مدت، سد ساوه در استان مرکزی با ۵۱ میلیون مترمکعب حجم مخزن ۵۳ درصد کاهش نسبت به پارسال دارد و درصد پرشدگی آن نیز ۱۹ درصد است.

سد دوستی خراسان رضوی هم ۱۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش دارد و درصد پرشدگی آن ۱۲ درصد شد.

سد سرنی در استان هرمزگان با داشتن ۲۰ میلیون مترمکعب موجودی آب نسبت به سال آبی پارسال ۴۸ درصد کاهش دارد و درصد پرشدگی فعلی آن هم ۳۲ درصد است.

موجودی آب در مخزن سد تنگوئیه سیرجان کرمان در حالی به رقم ۷ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کاهش دارد. درصد پرشدگی فعلی این سد هم ۱۹ درصد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین