|

چند ویژگی که به زودی به تلفن های هوشمند خواهد آمد

​از گوشی‌های نمادین نوکیا 3310 در اوایل دهه 2000 تا جدیدترین گلکسی اس 22 اولترا سال 2022، تلفن‌های هوشمند مطمئناً راه زیادی را پیموده‌اند.

چند ویژگی که به زودی به تلفن های هوشمند خواهد آمد
کد مطلب : 36038

 

از گوشی‌های نمادین نوکیا 3310 در اوایل دهه 2000 تا جدیدترین گلکسی اس 22 اولترا سال 2022، تلفن‌های هوشمند مطمئناً راه زیادی را پیموده‌اند. با توجه به اینکه بسیاری معتقدند نوآوری گوشی‌های هوشمند به اوج خود رسیده است، این گوشی‌های مدرن گاهی اوقات خسته کننده به نظر می‌رسند. با این حال، ما معتقدیم بهترین ها هنوز در راه است. در اینجا شش ویژگی وجود دارد که می‌خواهیم در گوشی‌های هوشمند آینده ببینیم که نحوه استفاده ما از آنها را تغییر می‌دهد.

1. باتری گرافن

اگر چیزی وجود داشته باشد که تقریباً همه کاربران گوشی‌های هوشمند از آن شکایت دارند، عمر باتری است. هرچند با ورود گوشی‌هایی مانند موبایل سامسونگ گلکسی a33 با باتری 5000 میلی آمپر ساعت عمر مطلوبی از دستگاه خود خواهید داشت اما مطمئناً، اما همچنان ممکن است تلفن شما از لیتیوم یون ساخته شده است، به این معنی که به هر حال در حدود سه سال آینده به حدی کاهش می‌یابد که باعث دردسر شود. در مقایسه، گرافن ماده بسیار بهتری برای ساخت باتری است زیرا سبک‌تر، سخت‌تر، انعطاف‌پذیرتر، رساناتر و ظرفیت بالاتری دارد. این یعنی گوشی‌های باریک‌تر، عمر باتری بیشتر، شارژ سریع‌تر، تخریب کندتر و گرمای بیش از حد کمتر برای مصرف‌کنندگان. ما هنوز یک پرچمدار اصلی را ندیده ایم که باتری گرافن داشته باشد، اما می‌دانیم که سامسونگ مدتی است که روی این فناوری کار می‌کند. بنابراین، جای این باور وجود دارد که ممکن است در چند سال آینده شاهد عرضه یک دستگاه سامسونگ با باتری گرافن باشیم.

2. بهبود دوربین جلوی زیر نمایشگر

قبلاً دیده‌ایم که گوشی‌های هوشمند زیادی با دوربین زیر نمایشگر عرضه می‌شوند، مانند Galaxy Z Fold 3، ZTE Axon 30 و Xiaomi Mix 4، اما این فناوری هنوز به اندازه کافی برای پرچمداران اصلی خوب نیست. در بهترین حالت، می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که تا حدودی قابل استفاده به نظر می‌رسند (اما هنوز به طرز ناامیدکننده‌ای تار هستند) در شرایط نوری ایده‌آل، اما در شرایط کم نور یا شرایط چالش‌برانگیز دیگر، کیفیت تصویر به سرعت از بین می‌رود. بنابراین، برای مقابله با این محدودیت، از الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی برای واضح‌تر کردن تصویر و کاهش تاری استفاده می‌کنیم. اما یک عارضه جانبی این راه حل این است که احتمال اینکه عکس‌ها و ویدیوهای سلفی شما بیش از حد پردازش شده به نظر برسند نیز بیشتر است. نرم افزار به تنهایی نمی‌تواند کمبودهای سخت افزاری را جبران کند. ما نیاز به بهبود پانل‌های صفحه نمایش داریم. از دیگر ویژگی‌هایی که قرار است در چند سال آینده از پرچمداران محو شود، بریدگی دوربین جلو همان چیزی است که ما می‌خواهیم شاهد حذف آن باشیم.

3. نمایشگر واقعاً بدون حاشیه

این فقط بریدگی دوربین جلو نیست که باید از بین برود، بلکه چانه نیز باید حذف شود. چانه‌های گوشی‌های هوشمند به این دلیل وجود دارند که قطعه‌ای که صفحه نمایش را به مادربرد متصل می کند در پایین آن قرار دارد. حتما دیده‌اید که گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده مانند گوشی سامسونگ galaxy a04 اغلب حاشیه‌های زیرین بزرگی دارند. خبر خوب این است که ما از قبل راه حل این مشکل را می‌دانیم. خبر بد این است که بهبود این ویژگی‌ هزینه زیادی خواهد برد. گوشی a04 سامسونگ از سری‌های با قیمت مناسبی است که به دلیل حاشیه زیاد طراحی دلچسبی ندارد اما کاربردهای این گوشی برای کسانی که به دنبال یک دستگاه ارزان قیمت اما کاربردی هستند چشمگیر است.

با عرضه آیفون X در سال 2017، اپل نشان داد که چگونه توانسته با تا کردن پنل نمایشگر به داخل خود دستگاه، قاب پایینی را به حداقل برساند. به این ترتیب، مؤلفه‌ای که نمایشگر را به مادربرد متصل می‌کند، لازم نیست در پایین باشد، بلکه در پشت آن قرار گیرد و ظاهری تقریباً بدون حاشیه به دستگاه می‌دهد.

اگرچه اپل قاب پایینی را حذف کرده است، اما قاب بالایی آن همچنان در سری آیفون 13 مزاحم به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که گوشی‌های هوشمند اندرویدی با این ارتقا سود بیشتری خواهند داشت. با از بین رفتن چانه پایین و برداشتن بریدگی دوربین جلو، می‌توانید انتظار یک نمایشگر زیبا و کاملاً بدون حاشیه را داشته باشید.

4. شارژ بی سیم از طریق هوا

ما قبلاً مخالفت خود را با شارژ بی‌سیم اعلام کرده‌ایم زیرا این فناوری به وعده خود عمل نمی‌کند. هدف نهایی هر فناوری باتری، رهایی از استرس ناشی از نگرانی در مورد عمر باتری، از جمله مشکلات مربوط بهم شارژ کردن آن است. به عبارت دیگر، یک باتری خوب باعث می‌شود آن را فراموش کنید. با فناوری شارژ بی‌سیمی که امروز داریم، همچنان باید گوشی خود را در یک مکان، یعنی پایه شارژ، نگه دارید تا دستگاهتان آب بکشد.

به محض برداشتن دستگاه، شارژ متوقف می‌شود. در حالت ایده آل، گوشی شما باید بدون نیاز به حرکت شارژ شود. اگرچه قبلاً دیده‌ایم که برخی از شرکت‌ها، از جمله شیائومی و موتورولا، قدرت واقعی شارژ بی‌سیم خود را نشان داده‌اند، این فناوری به زمان بیشتری نیاز دارد تا به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

5. کاهش استفاده بیهوده از فضا

تقریباً هر گجت فناوری دارای نرم افزارهای اشغال کننده و بلااستفاده است. در حالی که آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی استوک نرم‌افزار تمیزی ارائه می‌دهند، گوشی‌های اندرویدی ارزان‌تر دارای برنامه‌های از پیش نصب‌شده بی‌فایده‌ای هستند که فضای ذخیره‌سازی شما را اشغال می‌کنند و در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا باتری شما را بخورند.

این نرم افزارهای اشغال کننده یکی از برجسته ترین دلایل ارزان بودن گوشی‌های چینی در مقایسه با سایر جایگزین‌های اندروید است. اگر تنها چیزی که می‌خواهید هنگام خرید یک گوشی ارزان قیمت است، به این فضای اشغال شده فکر کنید. اما برای گوشی‌های میان رده و پرچمداران کاملا غیر قابل قبول است. ما آرزو می‌کنیم این مشکل هر چه زودتر از بین برود.

6. کاهش ردپای کربن

صحبت کردن با فناوری بدون ذکر اثرات نامطلوب آن بر محیط زیست غیرممکن است و صنعت گوشی‌های هوشمند با این واقعیت غریبه نیست. امروزه، بسیاری از غول‌های فناوری، کاهش ردپای کربن خود را با استفاده از مواد بازیافتی در فرآیند تولید و تجدید نظر در زنجیره تامین، بخشی از ماموریت خود کرده‌اند و در حالی که این یک ابتکار خوب است، کافی نیست.

تلفن های هوشمند مدرن در حال حاضر به اندازه کافی قدرتمند هستند که لازم نیست هر سه سال یکبار آنها را تعویض کنید. مردم اغلب به دلیل قدیمی بودن باتری گوشی خود را تعویض می‌کنند، بنابراین می‌توانید باتری را تعویض کنید تا بدون خرید یک باتری جدید، دوباره احساس نو بودن به گوشی خود بدهید. صرفاً استفاده طولانی تر از تلفن بهترین راه برای به حداقل رساندن ردپای کربن است.

گوشی‌های هوشمند یکی از، سریع‌ترین فناوری در حال رشد زمان ما هستند. اگرچه این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما معرفی ویژگی‌های فوق ما را به عصر بعدی فناوری موبایل سوق می‌دهد: عصری که تلفن‌ها می‌توانند تا یک هفته استفاده کامل دوام بیاورند، آسیب کمتری برای کره زمین داشته باشند، صفحه‌نمایش واقعاً بدون حاشیه داشته باشند. ، و یک تجربه نرم افزاری یکپارچه را ارائه دهید. بهترین ها برای گوشی های هوشمند هنوز در راه است و ما انظار چیزهایی فراتر از باور را داریم.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین