|

افزایش ۷ میلیونی مشترکان اینترنت سیار

آخرین گزارش مربوط به آمار و اطلاعات مربوط به بخش فناوری نشان می‌دهد که در یک سال منتهی به آذر ماه ۱۴۰۱، تعداد مشترکان اینترنت سیار هفت میلیون و مشترکان تلفن همراه پنج میلیون رشد داشته‌ است.

افزایش ۷ میلیونی مشترکان اینترنت سیار
کد مطلب : 36655

در هفته‌ای که گذشت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گزارشی از آمار و اطلاعات مربوط به بخش فناوری اطلاعات منتهی به پاییز ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

مقایسه آماری این اطلاعات با اطلاعات مربوط به پایان پاییز سال گذشته نشان می‌دهد اینترنت سیار رشد هفت میلیون کاربر را تجربه کرده است.

پاییز ۱۴۰۰ تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار ۹۱ میلیون و ۸۴۴ هزار کاربر بود که ضریب نفوذ این فناوری در کشور را به ۱۰۷ درصد می‌رساند؛ اما اکنون تعداد مشترکان اینترنت سیار از ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده و ضریب نفوذ آن در کشور نیز ۱۲۱ درصد را پشت سر گذاشته است.

رشد تعداد مشترکان اینترنت ثابت اما همچنان به دلایل مختلف در کشور با کُندی رو به رو است. در مدت یک ساله پاییز ۱۴۰۰ تا پاییز ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار کاربر به تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند ثابت افزوده شده‌اند.

آمار دیگر مربوط به تعداد مشترکان تلفن همراه است. در یک سال گذشته پنج میلیون به آمار مشترکان تلفن همراه در کشور افزوده شده و تعداد مشترکان را به بیش از ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسانده است. ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در کشور اکنون از ۱۷۳ درصد نیز عبور کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین