|

اپل موزیک کلاسیک سرانجام عرضه شد

اپل امروز این اپلیکیشن موسیقی کلاسیک را در دسترس قرار داده است، اما نه به صورت آپدیت نرم‌افزاری برای iOS.

اپل موزیک کلاسیک سرانجام عرضه شد
کد مطلب : 37147

اپلیکیشن اختصاصی موسیقی کلاسیک اپل که مدت‌ها بود انتظار می رفت منتشر شود، امروز در اپ استور ظاهر شد و قبل از عرضه در پایان ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۲) برای پیش خرید هم اکنون در دسترس قرار گرفته است.

در سال ۲۰۲۱ اپل اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی کلاسیک Primephonic را خریداری کرده است و از طریق برنامه جدیدی که به این سبک اختصاص دارد، آن را در اپل موزیک قرار خواهد داد. اپل موزیک کلاسیک اکنون در اپ استور است و انتظار می‌رود در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ (۸ فروردین ۱۴۰۲) عرضه شود. کاربران می‌توانند از همین حالا این برنامه را پیش سفارش کنند تا به محض در دسترس بودن، دانلود شود. شایان ذکر است که این اپلیکیشن به صورت رایگان به عنوان بخشی از اشتراک اپل موزیک یا اپل وان گنجانده شده است.

اپل در گفتگو با TechCrunch گفته که برنامه جدید Apple Music Classical، به مشترکان اپل موزیک دسترسی به بیش از پنج میلیون آهنگ موسیقی کلاسیک از جمله نسخه‌های جدید با کیفیت بالا، علاوه بر صدها لیست پخش انتخاب شده، هزاران آلبوم انحصاری و ویژگی‌های دیگر مانند بیوگرافی آهنگساز را می‌دهد.

این برنامه رابط کاربری ساده‌تری را برای تعامل با موسیقی کلاسیک به طور خاص ارایه می‌دهد. برخلاف اپلیکیشن موجود اپل موزیک، اپل موزیک کلاسیک به کاربران امکان جستجو بر اساس آهنگساز، اثر، رهبر ارکستر، شماره کاتالوگ و موارد دیگر را هم می‌دهد که در نوع خود کم‌سابقه است. کاربران همچنین می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری را از یادداشت‌ها و توضیحات آثار موجود دریافت کنند.

اپل با استفاده از پالت‌های رنگی و ارجاعات هنری متعلق به دوره کلاسیک مربوطه، با آثار هنری منحصر به فرد بیشتری که به مرور اضافه می‌شود، پرتره‌های دیجیتالی با وضوح بالا از آهنگسازان مشهوری مانند لودویک ون بتهوون، فردریک شوپین و یوهان سباستین باخ را برای اپلیکیشن سفارش داده است. این شرکت می‌گوید که با هنرمندان و موسسات موسیقی کلاسیک برای ارایه محتوا و ضبط‌های انحصاری کار کرده است.

اپل موزیک کلاسیک فقط از دستگاه‌های iOS دارای iOS 15.4 یا جدیدتر در هنگام راه اندازی پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر نسخه‌ای از برنامه اندروید این اپلیکیشن نیز قرار است به زودی عرضه شود. کاربران می‌توانند اخبار و بروزرسانی‌های مربوط به برنامه اپل موزیک کلاسیک را در حساب کاربری توییتر با نام «appleclassical@» دنبال کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین