|

اولین تماس صوتی ماهواره ای با یک گوشی معمولی

اولین تماس صوتی ماهواره ای با گوشی عادی، بین دو شبکه مخابراتی واقع در آمریکا و ژاپن، با استفاده از گلکسی اس ۲۲ اولترا انجام شد.

اولین تماس صوتی ماهواره ای با یک گوشی معمولی
کد مطلب : 37754

AST SpaceMobile، شرکت فعال در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای، از انجام موفقیت‌آمیز اولین تماس صوتی دو طرفه در فضا، با استفاده از گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۲۲ اولترا خبر داد. این تماس اولیه از طریق شبکه‌های مخابراتی AT&T در میدلند تگزاس، با شبکه تلفن همراه Ratuken در ژاپن با استفاده از ماهواره BlueWalker ۳ AST انجام شد.

استفاده از ماهواره برای تماس صوتی عادی در فضا، می‌تواند گامی مهم در جهت افزایش دسترسی سلولی در مناطق گسترده جهان باشد. به‌طور معمول برای انجام یک تماس از طریق تلفن همراه، وجود دکل‌های تلفن همراه ضروری است. بسیاری از مناطق در سراسر ایالات متحده، مانند جوامع روستایی و پارک‌های ملی، نقاطی کور هستند که از این سرویس محروم‌اند.

بدین ترتیب، با استفاده از این فناوری می‌توان به راه‌حلی مناسب برای برقراری تماس در مناطق محروم یا کشورهای در حال توسعه دست یافت. ماهواره‌ها می‌توانند به‌عنوان نوعی شبکه فضایی از برج‌های سلولی عمل کنند. طبق ادعای AST SpaceMobile، این شرکت در حال ساخت اولین و تنها شبکه پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا است.

تماس صوتی ماهواره ای، راه‌حلی جایگزین برای مناطقی که از پوشش شبکه تلفن همراه محروم هستند

اولین تماس صوتی ماهواره ای با یک گوشی معمولی

هدف AT&T استفاده از ماهواره‌ها برای ارائه پهنای باند سلولی جهانی از ۲G تا ۵G است. در این راستا، ابل اولان، مدیرعامل AST SpaceMobile گفت:

با دستیابی به آنچه که زمانی غیرممکن به‌نظر می‌رسید، اکنون به نقطه عطفی مهم برای ارائه پهنای باند سلولی جهانی از فضا رسیده‌ایم. ما در مسیر پیش رو، گام‌های اساسی برای تغییر نحوه اتصال جهانیان برمی‌داریم.

هنوز مشخص نیست که آیا دسترسی به تماس صوتی ماهواره ای با هزینه اضافی همراه خواهد بود یا خیر. هم‌چنین در اعلامیه اولیه مشترک AT&T و موبایل‌اسپیس، معلوم نشده که آیا برنامه‌های موجود شامل پوشش ماهواره‌ای هستند یا خیر.

AT&T از معدود اپراتورهایی بوده که به‌دنبال گسترش دسترسی ماهواره‌ای خود است. پیش‌تر رقیب آن، یعنی شرکت Verizon در سال ۲۰۲۱ با شبکه ماهواره‌ای Project Kuiper آمازون با هدف ایجاد ارتباط بین جوامع و صنایع ضعیف و محروم همکاری کرده بود.

در این میان، اپراتور تی-موبایل نیز طی همکاری با اسپیس‌ایکس که رقیب اصلی Project Kuiper محسوب می‌شود، قصد دارد آزمایش پوشش تلفن همراه ماهواره‌ای خود را آغاز کند. در حال حاضر بیش از ۴ هزار ماهواره استارلینک در فضا قرار دارند که البته برخی از آنها با مشکلاتی روبرو هستند. طبق ادعای T-Mobile، مشتریان می‌توانند از طریق اکثر برنامه‌های موجود به ماهواره دسترسی داشته باشند و مانند AT&T، تلفن‌های موجود باید از قابلیت تماس ماهواره‌ای پشتیبانی کنند.

درحالی‌که امکان تماس ماهواره‌ای هنوز برای مصرف‌کنندگان در دسترس نیست، این آزمایش موفقیت‌آمیز رویای دسترسی گسترده به این ویژگی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین