|

اینگونه تلفن ثابت را بر روی موبایل دایورت کنید!

در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای دایورت کردن تلفن ثابت خود روی گوشی باید چه اقداماتی انجام دهید و کد دستوری آن کدام است.

اینگونه تلفن ثابت را بر روی موبایل دایورت کنید!
کد مطلب : 38036

دایورت کردن تماس روی شماره‌ی دیگر به سادگی با شماره‌گیری کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*۲۱* و یا فعال کردن آن در تنظیمات گوشی موبایل امکان‌پذیر است.

حتما تا به حال درباره‌ی انتقال مکالمه یا به اصطلاح دایورت کردن تماس شنیده‌اید. این امکان برای کسانی که زمان‌های طولانی در خانه نیستند یا صاحبان کسب‌وکاری که نیاز دارند تماس‌هایشان را از دست ندهند راهگشاست. در این شیوه شما در هر مکانی که آنتن داشته باشید می‌توانید تماس‌های دایورت شده را دریافت کنید.

آیا دایورت تلفن ثابت به گوشی ممکن است؟

انتقال مکالمه یا دایورت کردن یکی از خدمات ویژه‌ی مخابراتی است که زمانی برای انجام آن باید حتما به مخابرات مراجعه می‌کردید اما در حال حاضر می‌توانید با وارد کردن چند کد از آن استفاده کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید تلفن ثابت را روی گوشی دایورت کنید، امکان اینکه شماره تلفن همراه خود را روی تلفن ثابت دایورت کنید یا مکالمات تلفن ثابت را روی یک خط دیگر منتقل کنید هم وجود دارد.

آموزش استعلام سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام شخص

دایورت تلفن ثابت به همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا

انتقال مکالمه از تلفن ثابت به خط ثابت دیگر یا اپراتورهای مختلف همراه تفاوتی با هم ندارد و این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام می‌شود. پس شما با این روش می‌توانید تماستان را از تلفن ثابت به ثابت، ثابت به همراه و همراه به همراه انجام دهید.

راحت‌ترین شیوه استفاده از کد *۲۱* است.

ابتدا گوشی تلفن را بردارید و کد *۲۱* را شماره‌گیری کنید، سپس شماره‌ای که می‌خواهید خط شما روی آن دایورت شود وارد کنید و در انتها کلید # را فشار دهید.

پس از وارد کردن این کد صدایی که از گوشی تلفن ثابت می‌شنوید فرق خواهد کرد که نشان می‌دهد خط شما دایورت شده است.

همچنین می‌توانید در این روش به جای کد *۲۱* از کد *۵۷* استفاده کنید. در این روش پس از اینکه تلفن شما زنگ بخورد، پس از ۳۰ ثانیه تماس منتقل می‌شود.

دایورت از شماره‌های تلفن همراه

ابتدا باید این سرویس در شماره شما فعال شده باشد، برای فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه کد دستوری #۲۴۲۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید یا ۲۴۳ را به ۰۰۹۸۱ پیامک کنید.

بعد از فعال‌سازی می‌توانید کد دستوری #شماره‌ مقصد*۲۱* را شماره‌گیری کنید و مکالمات خود را دایورت کنید. پس از آن پیامی دریافت می‌کنید و نوتیفیکیشن هدایت تماس بالای صفحه برایتان نمایش داده می‌شود و هر بار که تلفن شما زنگ بخورد پس از ۵ ثانیه تماس منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید تماس‌های شما فقط در زمانی که خط‌تان مشغول بود به خط دیگری دایورت شود، کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*۶۱* را شماره‌گیری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید فقط در صورت عدم پاسخگویی تماستان به شماره‌ی دیگری دایورت شود. کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*۶۵* برای این منظور اختصاص داده شده است.

راه دوم استفاده از تنظیمات گوشی‌تان است. برای این کار در صفحه‌ی شماره‌گیری تلفن همراه خود، گزینه‌ی سه‌نقطه را در بالا انتخاب کنید تا وارد قسمت settings شوید. در اینجا یا گزینه‌ی Supplementary services را مشاهده می‌کنید یا در گوشی‌های قدیمی‌تر وارد More Settings می‌شوید و در آنجا گزینه‌ی Call forwarding را انتخاب می‌کنید.

کپی لینک

لغو کردن سرویس انتقال مکالمه یا دایورت

اینگونه تلفن ثابت را بر روی موبایل دایورت کنید!

با این انتخاب چند گزینه به شما نمایش داده می‌شود که برای هر کدام می‌توانید یک شماره تماس برای دایورت شدن پیشنهاد کنید.

Always forward (همیشه دایورت شود)

Forward when busy (هنگام مشغول بودن خط دایورت شود)

Forward when unanswered (در صورت پاسخ ندادن دایورت شود)

Forward when un reachable (در صورت در دسترس نبودن دایورت شود)

با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها و وارد کردن شماره تماس مورد نظرتان، تماستان به آن شماره منتقل می‌شود.

هزینه دایورت تلفن ثابت روی موبایل

هزینه‌ی دایورت کردن یا انتقال مکالمه برای خط انتقال‌دهنده است و به میزان تعرفه‌ی تماس معمولی آن خط یا همان فعال‌کننده‌ی سرویس خواهد بود. اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره‌ی دیگر دایورت کرده‌اید تماس بگیرد، او تعرفه‌ی تماس معمولی را می‌پردازد و شما مابه‌التفاوت آن را با شماره‌ای که روی آن دایورت کرده‌اید می‌پردازید.

اگر زمانی تصمیم گرفتید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید کافی است با گرفتن کدهای دستوری این امکان را لغو کنید.

ابتدا گوشی را بردارید، در این حالت باید همان صدای مخصوص شنیده شود، سپس کد دستوری #21# یا #۵۷# را وارد کنید. این کد برای غیرفعال کردن سرویس انتقال مکالمه است و پس از شماره‌گیری آن همچنان صدای بوق مخصوص را می‌شنوید. حالا گوشی را قطع کرده و دوباره بردارید یا روشن کنید، خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده و دوباره صدای آشنای بوق تلفن را می‌شنوید.

همچنین اگر موبایل شما همراه اول است می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #002## انتقال تماس را لغو کنید.

اگر از طریق تنظیمات گوشی موبایلتان دایورت را فعال کرده‌اید، دوباره به همان بخش که پیش از این برایتان توضیح دادیم بروید و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین