|

راهنمای انتخاب بهترین سایت ساز؛ ویژگی‌های پیشرفته و کلیدی

کد مطلب : 43645

سایت ساز یک پلتفرم آنلاین برای ساخت سایت است. افراد می‌توانند بدون محدودیت و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی با سایت ساز یک وب سایت اینترنتی داشته باشند. تا همین چند سال پیش برای طراحی و مدیریت سایت نیاز به استخدام افراد متخصص داشتید.

اما اگر خواندن و نوشتن بلد باشید و با محیط اینترنت آشنا باشید، خودتان می‌توانید وب سایت اینترنتی طراحی کنید. این روزها صاحبان فروشگاه و مغازه برای گسترش کسب و کارشان به دنبال ساخت سایت هستند. از طریق تبلیغات اینستاگرامی هم ترغیب می‌شوند که سایت بسازند.

سایت سازهای ایرانی زیادی در سطح وب فعالیت می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین سایت ساز را برای ساخت سایت انتخاب کنید، لازم است با ویژگی‌های مهم یک سایت ساز و نیازهای خودتان به عنوان صاحب سایت آشنا باشید. در ادامه به صورت مفصل در این خصوص صحبت می‌کنیم.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین سایت ساز فروشگاهی

اگر از دنیای دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت سر درنیاورید، به احتمال زیاد برای انتخاب سایت ساز فقط به نمونه کارها توجه می‌کنید. اما یک سایت ساز نباید فقط از نظر ظاهری زیبا باشد. بلکه باید تمام امکانات لازم برای ساخت وب سایت حرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهد.

شما قرار است سال‌های طولانی از سایت ساز برای مدیریت سایت خودتان استفاده کنید. از همه مهم‌تر قرار است هزینه‌ای بابت تهیه اشتراک آن پرداخت کنید. پس حتماً در زمان انتخاب شرکت سایت ساز با این ۱۰ نکته توجه کنید.

1- طراحی و مدیریت سایت آسان باشد

هدف سایت سازها طراحی سایت بدون نیاز به دانش فنی است. یک سایت ساز حرفه‌ای باید امکان طراحی سایت آسان را برای شما فراهم کرده باشید. مثلاً قابلیت درگ اند دراپ یا امکان تغییر المان‌های روی صفحه با یک کلیک ساده می‌تواند کار شما را راحت کند.

کاربر باید بتواند به ساده‌ترین شکل ممکن یک قالب حرفه‌ای برای خودش طراحی کند. تقریباً اکثر سایت سازهای ایرانی توانستند محیط مدیریت ساده‌ای برای کاربران ایجاد کنند. به این صورت که بعد از ثبت نام در سایت بلافاصله سایت ساخته می‌شود.

از طریق پنل کاربری هم می‌توانند به راحتی منوهای سایت را پیدا کنند و آن را ویرایش کنند. یک تست رایگان ۷ تا ۱۴ روزه هم برای ساخت سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

2- سایت از دسترس خارج نشود

سایت ساز انتخابی شما باید زیر ساخت قوی داشته باشد. احتمالاً سایت‌هایی را دیدید که در برخی از ساعات شبانه روز از دسترسی خارج می‌شوند یا به دلیل مشکلات فنی امکان دسترسی به سایت قطع می‌شود.

البته بخشی از مشکلات فنی وب سایت مربوط به ایرادات جزئی سرور است. شما باید سایت سازی را انتخاب کنید که تیم فنی قوی داشته باشد و بتواند در کمترین زمان مشکلات سایت را رفع کند.

3- امکانات مورد نیاز برای مدیریت سایت داشته باشد

سایت ساز باید همه امکانات مورد نیاز شما برای مدیریت سایت را داشته باشد. مثلاً امکان اتصال درگاه پرداخت و اینماد داشته باشد. حواستان باشد که نمی‌توانید مثل وردپرس به هزاران افزونه دسترسی داشته باشید. ابزارها و امکانات هر سایت ساز محدود است.

مثلاً اگر صفحه امکانات سایت ساز پرتال را مشاهده کرده باشید، می‌بینید که هر ابزاری که برای ثبت سفارش و فاکتور دهی فروشگاه نیاز داشته باشید برایتان وجود دارد.

4- پشتیبانی قوی و 24 ساعته داشته باشد

بهترین سایت ساز ایرانی سایت سازی است که پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته داشته باشد. بتوانید از طریق روش‌های مختلف با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید و مشکلتان را حل کنید. مثلاً امکان تماس تلفنی، ارسال تیکت یا چت آنلاین با کارشناسان فراهم باشد.

چطور متوجه شویم که یک سایت ساز پشتیبانی قوی دارد؟ شما می‌توانید در زمان تست رایگان ساخت سایت با تیم پشتیبانی ارتباط بگیرید. ببینید که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا مشکل شما را رفع کنند. همچنین، به لحن صحبت و نحوه پاسخگویی پشتیبانان هم توجه کنید.

این را در نظر بگیرید که بخش زیادی از تغییرات سایت شما باید به صورت رایگان انجام می‌شود. اما تغییرات کلی و دشوار نیاز به پرداخت هزینه جداگانه دارد.

5- آموزش رایگان داشته باشد

یک سایت ساز حرفه‌ای آموزش رایگان نحوه ساخت سایت را به مشتریانش ارائه می‌دهد. برخی از این آموزش‌ها در پنل کاربری و برخی دیگر در صفحه دوره‌های سایت ساز قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با مشاهده رایگان این ویدئوها به راحتی سایت خودشان را طراحی و مدیریت کنند.

6- قالب‌های متنوع و جذاب داشته باشد

یک سایت خوب نیاز به ظاهر جذاب و کاربر پسند دارد. مخصوصاً اگر یک سایت فروشگاهی برای فروش محصولات و خدمات راه اندازی کرده باشید. قالب سایت فروشگاهی ویترین مغازه شما است. حتماً قبل از خرید اشتراک سایت ساز سری به صفحه قالب‌ها بزنید و آن را مشاهده کنید.

یک قالب ساده و در عین حال مناسب را برای سایت خودتان انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که سایت شما فقط می‌تواند از قالب‌های خود سایت ساز استفاده کند. اگر یک سایت ساز کمتر از ۱۰ قالب دارد، حق انتخاب کمتری برای ساخت سایت دارید.

7- سرعت سایت بالا باشد

سایت ساز باید منابع هاست و قالب‌های بهینه‌ای داشته باشد. در این صورت دچار افت سرعت نمی‌شوید. زمانی که کاربر روی لینک سایت شما کلیک می‌کند، فقط چند ثانیه منتظر می‌ماند تا سایت بارگذاری شود. اگر سرعت لود صفحه پایین باشد به سرعت سایت را ترک می‌کند.

پس یک قالب و سایت سازی انتخاب کنید که از نظر سرعت قوی باشد.

8- سایت ساز دوستدار سئو باشد

برای اینکه بتوانید از گوگل بازدیدکننده داشته باشید و سایت شما دیده شود، باید به سئو سایت اهمیت بدهید. قالب‌های سایت ساز و تنظیمات آن باید به شما اجازه بدهد تا تمام نکات سئو را برای ساخت سایت رعایت کنید.

بخشی از سئو سایت شما مربوط به کدنویسی سایت و قالب است. حتماً قبل از انتخاب سایت ساز قالب‌های آن را از نظر سئویی بررسی کنید. ببینید که آیا امکان سئو حرفه‌ای برای سایت شما وجود دارد یا خیر.

9- سایت ساخته شده ریسپانسیو باشد

قالب سایت شما باید در صفحه نمایش‌های مختلف به درستی نمایش داده شود. برخی از قالب‌ها در نسخه موبایل یا تبلت دچار به هم ریختگی حروف و تصاویر می‌شوند. حتماً توجه کنید که یک قالب ریسپانسیو یا واکنش‌گرا داشته باشید.

یکی از فاکتورهای مهم گوگل همین ریسپانسیو بودن سایت است.

10- قیمت مناسب و شرایط پرداخت منعطف داشته باشد

شما باید بعد از تست رایگان، هزینه اشتراک سایت ساز را بپردازید. به همین خاطر سایت سازی را انتخاب کنید که شرایط پرداخت منعطف و قیمت مناسبی داشته باشد. برخی از سایت سازها امکان پرداخت قسطی هم دارند.

از طرف دیگر برخی از سایت سازها علاوه بر هزینه اشتراک، از هر فروش شما پورسانت دریافت می‌کنند. اگر دلتان نمی‌خواهد پورسانتی به سایت بدهید، دور این سایت سازها را خط بکشید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب بهترین سایت سازها بدانید، صحبت کردیم. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید؛ مزایا و معایب هر سایت ساز را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین