|

ذوب آهن اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان پیشران طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن

ذوب آهن اصفهان که به عنوان پیشران طرح‌های توسعه راه‌آهن در زمان تحریم نقش‌آفرینی می‌کند، قصد دارد تا همچون گذشته بیشترین خدمات را به راه‌آهن سراسری و مترو کلان‌شهرها ارائه دهد. به همین منظور قرار است تامین ریل‌های مورد نیاز متروی اصفهان توسط این کارخانه به انجام برسد.

کد مطلب : 40211

به گزارش تراز اقتصاد، شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، یکی از نقش‌آفرینان مهم صنعت فولاد کشور است که به منظور ارتقای درآمدهای ارزی و ریالی، افزایش توانایی در تامین نیاز مشتریان، استراتژی توسعه سبد محصولات را در پیش گرفته که نتیجه آن، تولید محصولات جدیدی همچون ریل، آرک معدن و تیرهای بال پهن‌ بوده است.

تاکنون ۱۰۰ هزار تن ریل فولادی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی به راه‌آهن سراسری و متروی کلانشهرها توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل داده است و با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، در چشم‌انداز ۱۴۰۲ این شرکت، برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۵۰ هزار تن ریل فولادی انجام شده است.

 

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان ، فناوری ساخت انواع ریل مترو را در اختیار دارد و با سفارش مسئولین مترو در کلان شهرها در حداقل زمان ریل مورد نیاز آنها را تولید کرده و تحویل می دهد. کارخانه ذوب آهن اصفهان که همواره نقشی اساسی در کم‌رنگ شدن تحریم‌ها در طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن داشته است، پیش از این تأمین ریل ملی خطوط قطار شهری مشهد را با هدف رفع چالش حمل‌ونقل شهری مردم و زائران را به انجام رسانیده است.

ریل تولید شده در ذوب آهن از کیفیت بالاتر و قیمت کمتری نسبت به رقبای خارجی برخوردار است به همین منظور قصد دارد تامین ریل‌های مورد نیاز مترو کلان‌شهرها مانند مترو اصفهان را به انجام برساند. بنابر اعلام مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، ریل‌های مورد نیاز متروی اصفهان روی خط تولید کارخانه ذوب‌آهن است، و مراحل تنظیم قرارداد با کارخانه ذوب‌آهن برای خرید ریل در حال انجام است که برای تأمین تجهیزات سنگین خط دو مترو قراردادی با شرکت مپنا تنظیم شده و تأمین هزینه‌های مالی نیز به عهده همین شرکت است.

گفتنی است؛ فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی تا پایان 1403 راه‌اندازی می‌شود. به گفته سرپرست فروش محصولات صنعتی و خاص ذوب آهن، طبق هماهنگی های انجام شده با مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه و اتحادیه سازمان های قطار شهری کشور و نیز پیرو جلسه مهندس کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با مدیران عامل سازمان های قطار شهری کشور در شهر مشهد ، مقرر گردید اعضای این سازمان در نیمه دوم آبان ماه سال جاری از خط تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان بازدید کنند تا به زودی رونمایی از محصولات جدید ریلی نیز انجام گیرد. 

کارخانه ذوب آهن اصفهان، یکی از بزرگترین فولادسازان کشور است که در سرتا سر جهان شناخته شده و خریداران بسیار زیادی دارد.  در حقیقت این، برند محبوبی در زمینه تولید مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و… به شمار می رود.

گزارش :عطیه امراللهی

آخرین اخبار

پربازدیدترین