|

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۸/۰۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
کد مطلب : 40663

 قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا به بالاتر از 2003 دلار رسید. این اولین بار از ماه مه است که طلا از مرز 2000 دلار عبور می‌کند. افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد کاهش به 2003 دلار و 33 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.74 درصد افزایش به 2013 دلار و 30 سنت رسیده است.
در این بین شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای برتر دنیا نشان می‌دهد، به حدود 106.60 رسیده است. اطلاعات مثبت اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نتوانسته دلار را تقویت کند که به نفع طلا بوده است.

بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه‌ای که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود بدون تغییر نگه دارد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده است چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد.
افزایش خطرات ژئوپلیتیکی ریسک‌گریزی را در میان سرمایه‌گذاران تشویق کرده،  تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد و چالش‌های به وجود آمده از تحولات دلار و بازار اوراق قرضه را تسهیل می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.72 درصد افزایش به 23 دلار و 28 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد کاهش 904 دلار و 68 سنت معامله می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین