|

تست شخصیت شناسی | تست شخصیت شناسی امروز | تست شخصیت شناسی دقیق

تست شخصیت شناسی| یک جغد انتخاب کن تا بگن چه رازهای تاریکی تو زندگیت داری

با دقت به تصویر نگاه کنید ، کدام جغد را انتخاب می کنید ؟

 تست شخصیت شناسی| یک جغد انتخاب کن تا بگن چه رازهای تاریکی تو زندگیت داری
کد مطلب : 41007

خبرنگار: علی طاهری

تست شخصیت شناسی در انواع مختلف وجود دارد. تست شخصیت شناسی به روانشناسان کمک زیادی می کند . برای شناخت بهتر خود می توانید تست شخصیت شناسی انجام دهید. کافی بگویید در این تست شخصیت شناسی اول کدام تصویر  را انتخاب می کنید ؟ شما با پاسخ دادن به این تست شخصیت شناسی می توانید به شخصیت خود بیشتر پی ببرید.

به تصویر خوب کنید ،تصویر جغد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ویژگی های شخصیتی متمایز خود را بیابید . این اطلاعات به شما کمک می کند خود را بهتر بشناسید . این تست شخصیتی ساده و سرگرم کننده بیش از 3 دقیقه طول نمی کشد پس با دقت انجام بدهید .

 جغد 1

شما سخت کوش، فعال و اجتماعی هستید. چنین فردی به راحتی با هر هم صحبتی زمینه های مشترک پیدا می کند و به سرعت اعتماد دیگران را جلب می کند.

 جغد 2

در رشته کاری خود به شدت حرفه ای هستید ،  شما مسئولانه به کار نگاه می کنید و نگرش سهل انگارانه دیگران را نسبت به مسائلی که برای شما مهم است را تحمل نمی کنید.

 جغد 3

شما شاد، باهوش، غیر متعارض هستید.  دوستان زیادی دارید و در همه جمع ها شرکت می کنید.

 جغد 4

شما یک شورشی آزادی خواه هستید که عادت به پیروی از قوانین ندارید. شما توافقات را به رسمیت نمی شناسید و عادت دارید در همه چیز بر اساس خواسته های خود پیش بروید.

 جغد 5

شما فردی با تفکر تحلیلی و حافظه قوی هستید و به خاطر پشتکار و هدفمندی خود متمایز هستید.

 جغد 6

شما شخصی با ذهنیت عالی هستید. به خاطر وفاداری و خلوص نیتی که دارید از بقیه اطرافیانتان متمایز هستید .

 جغد 7

 فردی هستی که بر دنیای درون و احساسات خود متمرکز است. احتمالاً به دنبال رشد معنوی هستید و به معنای زندگی زیاد فکر می کنید.

جغد 8

شما فردی خوش بین و شاد هستید.  از نظر چابکی، سخت کوشی و مهربانی نیز از متمایز هستید.

 جغد 9

 فردی هستید که شخصیت متعادلی دارد و دچار نوسانات خلقی ناگهانی نمی شود. شما به دلیل قابلیت اطمینان و ثبات در تصمیم گیری متمایز هستید.

تعدادی از تست‌های شخصیت شناسی معتبر و علمی را به ترتیب رتبه‌بندی برای شما بیان می‌کنیم.

۱. تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی DISC در سال ۱۹۴۰ توسط والتر کلارک معرفی شد. از این تست برای ارزیابی سلطه، نفوذ، ثبات و وظیفه‌شناسی استفاده می‌شود. این پرسش‌نامه بیشتر برای استفاده‌های سازمانی ایجاد شده‌است. در سازمان‌ها برای توسعه رهبری، آموزش مدیریت، آموزش فروش، مدیریت تعارض، تیم‌سازی، خدمات به مشتریان، ارتباطات و مربی‌گری شغلی از این آزمون استفاده می‌شود.

تست DISC شامل ۲۸ سؤال است. شرکت‌کننده پس از خواندن هر سؤال بر اساس بیشترین شباهت یا کمترین شباهت به خود پاسخ می‌دهد. سؤالات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درک و جواب دادن به آنها آسان است.

DIISK-personality-testتست شخصیت شناسی DISC برای استفاده‌های سازمانی کاربرد دارد.

۲. تست شخصیت شناسی ۱۶ عاملی کتل (۱۶PF)

پرسش‌نامه ۱۶ عاملی کتل برای اولین‌بار در سال ۱۹۴۶ توسط Cattle، Tatsuoka و Eber منتشر شد و تست شخصیت شناسی کتل را ساخت. این پرسش‌نامه برای سنجش رفتارهای عادی طراحی شده‌است. معمولاً برای پیشرفت شغلی، انتخاب کارکنان، مسائل زناشویی و مشاوره از این تست استفاده می‌کنند. در این آزمون قابلیت استدلال، ثبات عاطفی، تسلط، سرزندگی، آگاهی از قانون، جسارت اجتماعی، حساسیت، هوشیاری، دلهره، کمال‌گرایی و تنش در افراد ارزیابی می‌شود.

۳. تست شخصیت شناسی ۶ عاملی هگزاگو

پرسش‌نامه هگزاگو در سال ۲۰۰۰ برای ارزیابی برخی از ابعاد شخصیتی و تفسیر نظری طراحی شد. این پرسش‌نامه ۶ بعد شخصیت اصلی را ارزیابی می‌کند. این ۶ بعد شامل صداقت و فروتنی، عاطفی بودن، برون‌گرایی، موافق بودن، وظیفه‌شناسی و گشودگی است.

۴. تست شخصیت شناسی Neo

پرسش‌نامه شخصیت شناسی نئو در سال ۱۹۷۰ توسط Costa و McCrae طراحی شد و به نام تست شخصیت شناسی نئو شناخته می‌شود. از این آزمون برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی استفاده می‌شود. این تست در سال ۲۰۰۵ تغییراتی کرد و نسخه نهایی آن عرضه شد. این آزمون ۵ عاملی است و ویژگی‌هایی مانند وظیفه‌شناسی، گشودگی، برون‌گرایی، حس خوشایندی و روان‌رنجوری را بررسی می‌کند. هرکدام از این ۵ ویژگی خود دارای ۶ زیرگروه هستند.

به‌عنوان‌مثال بخش روان‌رنجوری خود شامل اضطراب، خصومت، افسردگی، خودآگاهی، تکانشگری و آسیب‌پذیری در برابر استرس است. این آزمون ابتدا برای بزرگسالان طراحی شد. اما در حال حاضر برای سنین پایین هم استفاده می‌شود. مشاوران، روان‌شناسان، روانپزشکان، مربیان و پزشکان از این تست شخصیت شناسی استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از این تست در سازمان‌ها هرساله بیشتر می‌شود. پرسش‌نامه نئو شامل ۲۴۰ مورد است و تکمیل آن حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

انجام و تفسیر تست‌های روان‌شناسی، تست هوش و تست شخصیت شناسی بر عهده روان‌شناس است؛ بنابراین برای انجام این تست‌ها بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنید. هرچند این تست‌ها در اینترنت هم زیاد هستند اما اعتباری ندارند. می‌توانید از مشاوره روانشناسی تلفنی بهرمند شوید.

    از آزمون MBTI می‌توان برای توسعه فردی، توسعه کارکنان، توسعه تیم، بهره‌وری تیم و افزایش اثربخشی تیم استفاده کرد. این آزمون شامل ۹۳ سؤال است و شرکت‌کننده باید به‌تمامی سؤالات پاسخ دهد.

۵. تست شخصیت شناسی MBTI (تست شخصیت شناسی یونگ)

تست شخصیت شناسی مایرز – بریگز در سال ۱۹۴۰ توسط کاترین کوک بریگز و دخترش ایزابل بریگز مایزر معرفی‌شد. این آزمون بر اساس نظریه کارل یونگ طراحی شده‌است. این نظریه بیان می‌کند که انسان‌ها جهان را با استفاده از ۴ عملکرد روان‌شناختی تجربه می‌کنند. این ۴ عملکرد شامل بینش، منطق، احساس و تفکر است.

به‌عنوان‌مثال با استفاده از این آزمون می‌توان تشخیص داد آیا فرد برون گرا است یا درون گرا؟ آیا ترجیح می‌دهد بر اساس احساساتش تصمیم بگیرد یا از منطق تبعیت می‌کند. نتایج حاصل از این تست شخص را در یکی از ۱۶ گروه شخصیتی قرار می‌دهد. هر یک از این گروه‌ها دارای نقاط قوت و ضعف خاص هستند.

از آزمون MBTI می‌توان برای توسعه فردی، توسعه کارکنان، توسعه تیم، بهره‌وری تیم و افزایش اثربخشی تیم استفاده کرد. این آزمون شامل ۹۳ سؤال است و شرکت‌کننده باید به‌تمامی سؤالات پاسخ دهد.

۶. تست شخصیت شناسی آیزنک

تست شخصیت شناسی آیزنک شخصیت را در دو بعد مستقل بررسی می‌کند. برون‌گرایی در مقابل درون‌گرایی و روان‌رنجوری در مقابل ثبات. در این پرسش‌نامه ۳ نمره به دست می‌آید. نمره E میزان برون‌گرایی شخص را نشان می‌دهد. همچنین نمره N مربوط به میزان عصبی بودن شخص است. از طرفی نمره آخر به‌عنوان نمره دروغ شناخته می‌شود و میزان دروغگویی شخص را در پرسش‌نامه به‌عنوان معیاری اجتماعی تعیین می‌کند.

این آزمون شامل ۱۰۰ سؤال با پاسخ بله / خیر بوده و تکمیل آن حدود ۲۰تا ۳۵ دقیقه طول می‌کشد. همچنین پرسش‌نامه کوتاهی به همین شکل وجود دارد که شامل ۵۷ سؤال است. پاسخ‌دهی به این آزمون ۱۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می‌برد.

۷. تست شخصیت شناسی مینه سوتا (آزمون MMPI)

تست چندمرحله‌ای مینه سوتا توسط هاتاوی و مک کینلی در سال ۱۹۳۹ طراحی شد. از این آزمون برای ارزیابی شخصیت بزرگسالان و آسیب‌شناسی روانی در ۱۰ مقیاس استفاده می‌شود. در تشخیص و درمان مشکلاتی مانند هیستری، افسردگی، پارانویا، هیپوکندریازیس، انحراف سایکوپاتیک، سایکاستنی، اسکیزوفرنی و درون‌گرایی اجتماعی از این تست استفاده می‌شود.

تست مینه سوتا یا آزمون شخصیت شناسی MMPI به‌عنوان یک مرجع بالینی شناخته می‌شود و برای تشخیص و کمک به برنامه‌های درمانی کاربرد دارد. بااین‌حال می‌توان از آن در محیط‌های شغلی هم استفاده کرد. ثبات روانی افرادی که در محیط‌های پرخطر هستند به‌عنوان‌مثال نیروهای پلیس، خلبانان یا ارتش، با این آزمون سنجیده می‌شود.

این آزمون در طی سال‌ها تغییر کرده و در آن تجدیدنظر شده است. جدیدترین نسخه این آزمون شامل ۵۶۷ سؤال صحیح و غلط است. زمان موردنیاز برای پاسخ‌دهی به آزمون ۶۰ تا ۹۰ دقیقه می‌باشد. البته نسخه کوتاه‌تری هم از این آزمون وجود دارد که شامل ۳۳۸ سؤال است و تکمیل آن حدود ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

۸. تست شخصیت شناسی بیرکمن

آزمون بیرکمن توسط راجر بیرکمن طراحی شده‌است. این آزمون یک ارزیابی آنلاین است که شخصیت، درک اجتماعی و علایق شخصی را می‌سنجد. این آزمون به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که بازتابی از رفتارهای فرد در محیط شغلی و زمینه‌های اجتماعی باشد.

آزمون بیرکمن شامل ۳۲ سؤال است. ۱۰ سؤال در حیطه ترجیحات شغلی است. ۱۱ سؤال رفتارهای مؤثر را توصیف کرده و ۱۱ سؤال هم مربوط به رفتارهای بین‌فردی و انتظارات محیطی است. با این آزمون می‌توان، شخصیت را در هر شرایطی ارزیابی کرد. اغلب در محیط‌های سازمانی برای توسعه رهبری، تیم‌سازی، جستجوی شغلی، ارزیابی استعداد، افزایش فروش و مذاکره از این آزمون استفاده می‌شود.

تست بیرکمن شامل ۲۹۸ سؤال است که ۲۵۰ سؤال صحیح و غلط بوده و ۴۸ سؤال چندگزینه‌ای است. تکمیل آنلاین این ارزیابی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

انجام و تفسیر تست‌های روان‌شناسی، تست هوش و تست شخصیت شناسی بر عهده دکتر روانشناس است؛ بنابراین برای انجام این تست‌ها بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنید. هرچند این تست‌ها در اینترنت هم زیاد هستند اما اعتباری ندارند.

۹. تست شخصیت شناسی هوگان (MPVI)

این پرسش‌نامه توسط هوگان معرفی‌شد. در این آزمون اهداف، ارزش‌ها، محرک‌ها و علایق اصلی افراد بررسی می‌شود. نتایج حاصل از این تست می‌تواند موفقیت و رضایت شغلی را پیش‌بینی کند. آزمون هوگان شخصیت را در ۱۰ مقیاس ارزیابی می‌کند. شناخت، قدرت، لذت‌گرایی، نوع‌دوستی، وابستگی، سنت، امنیت، تجارت، زیباشناسی و علم مواردی هستند که در این آزمون ارزیابی می‌شوند.

از آزمون هوگان می‌توان برای رهبری، شناسایی افراد متناسب با فرهنگ سازمانی و کمک به ایجاد استراتژی‌های بلندمدت برای توسعه شغلی استفاده کرد. تکمیل آزمون ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۰. پرسش نامه شخصیت کالیفرنیا (CPI)

پرسش‌نامه شخصیت کالیفرنیا در سال ۱۹۵۶ توسط هریسون گاف معرفی شد. این پرسش‌نامه مربوط به توصیف رفتار روزمره در ۱۸ مقیاس است. از این تست می‌توان برای انتخاب کارکنان، توسعه فردی، جانشین‌پروری، حفظ کارکنان و مربی‌گری استفاده کرد.

تمامی افراد بالای ۱۳ سال می‌توانند از این پرسش‌نامه استفاده کنند. این پرسشنامه شامل ۴۳۴ سؤال صحیح و غلط است و به‌صورت آنلاین یا روی کاغذ انجام می‌شود. مدت‌زمان لازم برای تکمیل آزمون حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است.

شخصیت شناسی چه تاثیری در زندگی شما دارد؟

۱۱. تست شخصیت Keirsey

این پرسش‌نامه توسط دیوید کرسی طراحی شد. آزمون کرسی شخصیت را در ۴ خلق‌وخوی حرفه‌ای، نگهبان، ایده‌آل گرا و منطقی ارزیابی می‌کند. کرسی هرکدام از این مزاج‌ها را به دودسته تقسیم کرد و هر دسته شامل دو نقش است. این ۱۶ تیپ شخصیتی با ۱۶ تیپ شخصیت مایرز – بریگز مرتبط است.

آزمون کرسی در ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب است. حتی توسط بانک‌های آمریکا و نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می‌شود.

۱۲. تست شخصیت شناسی رنگ ‌های واقعی لوری

تست رنگ‌های واقعی توسط دان لوری در سال ۱۹۷۸ معرفی شد. این تست ۴ شیوه اساسی یادگیری را ارزیابی می‌کند. این ۴ سبک شامل متفکران مستقل، برنامه‌ریزان عملگرا، عملگرایان و مردم‌داران است. هر یک از سبک‌های یادگیری نشان‌دهنده یک رنگ است و هر شخص می‌تواند ترکیب منحصربه‌فردی از ۴ رنگ باشد.

نتایج حاصل از این آزمون می‌تواند با درک ویژگی‌های یکدیگر به کاهش کنش‌های احتمالی بین افراد کمک کند.

تست شخصیت شناسی رنگ‌های واقعیتست شخصیت شناسی رنگ‌های واقعی سبک‌های یادگیری را ارزیابی می‌کند.

۱۳. تست شخصیت شناسی کالیپر

آزمون کالیپر یک ابزار ارزیابی کارکنان و متقاضیان است. این تست عملکرد شغلی افراد را می‌سنجد و می‌توان فهمید، کدام شخص بر اساس انگیزه ذاتی خود برای این شغل مناسب است. نتایج حاصل از این آزمون اغلب برای استخدام، توسعه کارکنان، بهبود تیم، همسویی استعدادها، برنامه‌ریزی جانشینی، مشارکت کارکنان و افزایش بهره‌وری استفاده می‌شود.

آزمون کالیپر شامل ۱۸۰ سؤال چندگزینه‌ای است و پاسخ‌دهی به آن گاهی تا ۲ ساعت طول می‌کشد.

۱۴. تست لکه جوهر هرمان رورشاخ

آزمایش لکه جوهر توسط هرمان رورشاخ در سال ۱۹۶۰ طراحی شد. این آزمون شاید یکی از عجیب‌ترین و بی‌نظیرترین تست‌های شخصیتی موجود باشد. این آزمون معمولاً به‌صورت شخصی انجام می‌شود. در این ارزیابی تصویر یک لکه جوهر به شرکت‌کننده نشان داده می‌شود. شخص باید هر چیزی را که در تصویر می‌بیند، به روان‌شناس بگوید.

درک شرکت‌کننده از لکه جوهر توسط یک دکتر روانشناس با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل و تفسیر می‌شود. در نهایت در مورد شخصیت شرکت‌کننده نظر داده می‌شود.

این آزمون برای جلوگیری از مشکلات روانی افراد طراحی شده‌است. کودکان از سن ۵ سالگی تا بزرگسالان می‌توانند با این آزمون ارزیابی شوند.

تست لکه جوهرتست لکه جوهر برای افراد بالای ۵ سال مناسب است.

۱۵. تست شخصیت شناسی هالند

این آزمون مجموعه‌ای از تیپ‌های شخصیتی است که توسط جان ال هالند در سال ۱۹۷۰ طراحی شد. دکتر هالند استدلال کرد افراد در محیط‌های کاری مطابق با ترجیحات خود، بهترین عملکرد و بازده را دارند. به همین دلیل با فراهم‌کردن محیط کار متناسب با افراد، بیشترین بازده را گرفت.

آزمون هالند یکی از محبوب‌ترین تست‌هایی است که امروزه در آزمون‌های شغلی استفاده می‌شود. در مدل هالند ۶ نوع شخصیتی وجود دارد و اکثر افراد در چند دسته قرار می‌گیرند. این شخصیت‌ها شامل واقع‌بینانه، محقق، هنری، اجتماعی، کارآفرین و متعارف است.

۱۶. تست شخصیت شناسی تصویری  (Szondi)

این تست در سال ۱۹۳۵ طراحی شد. در طول آزمایش چند عکس چهره به شرکت‌کننده نشان داده می‌شود. این عکس‌ها نشان‌دهنده افرادی در دسته‌های همجنس‌گرایی، سادیسم، صرع، هیستریک، کاتاتونیک، پارانوئید، افسرده و دیوانه است. شرکت‌کننده باید جذاب‌ترین و منفورترین تصویر را انتخاب کند. طبق این آزمون عکس منفور چیزی را در مورد شخصیت ما نشان می‌دهد. البته این آزمون در حال حاضر بسیار کم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تست شخصیت شناسی تصویریتست شخصیت شناسی تصویری یکی از قدیمی‌ترین آزمون‌های روانشناسی است.

۱۷. تست روانشناسی میلون

تست شخصیت شناسی میلون ۲۴ اختلال شخصیت و سندرم بالینی را در بزرگسالان ارزیابی می‌کند. این آزمون در تشخیص مشکلات روانی به روان‌شناس کمک می‌کند. روانشناس باتوجه‌به نتایج حاصل از آزمون در مورد سبک شخصیت بیمار، رفتار با او و تصمیمات درمانی اطلاعاتی به دست می‌آورد.

این تست شامل ۱۷۵ سؤال صحیح و غلط است. معمولاً تکمیل این آزمون حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از مشخص‌شدن نمره ۲۹ مقیاس به دست می‌آید، ۲۴ مقیاس شخصیتی و بالینی و ۵ مقیاس برای بررسی نحوه نزدیک شدن به بیمار.

    یکی از راه‌های درک بهتر فرزندان انجام تست شخصیت‌شناسی برای کودکان است.

۱۸. تست شخصیت شناسی کودکان

واقعیت این است که با بزرگ‌شدن و تغییرات خلقیات کودک، والدین سعی می‌کنند کودک را درک کنند و به بهترین نحو او را تربیت کنند. یکی از راه‌های درک بهتر فرزندان انجام تست شخصیت‌شناسی برای کودکان است. با انجام تست شخصیت شناسی رنگ‌ها می‌توانید رنگ شخصیت کودک را متوجه شوید.

در این آزمون ۶ رنگ اصلی شخصیت وجود دارد. زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی و سبز. هرکدام از این رنگ‌ها نشان‌دهنده ویژگی‌های خاصی است. این آزمون شامل ۵۰ سؤال است. آزمون دیگری که برای شناسایی شخصیت کودکان مورداستفاده قرار می‌گیرد، آزمون MBTI است.

آزمون شخصیت شناسی کودکانبا استفاده از آزمون شخصیت شناسی می‌توان شخصیت کودک را ارزیابی کرد.

۱۹. تست شخصیت شناسی برای انتخاب رشته

یکی از رایج‌ترین آزمون‌های شخصیت شناسی رایج برای انتخاب رشته تحصیلی تست شخصیت شناسی Morrisby است. این آزمون طی ۵۰ سال گذشته در انگلستان توسعه‌یافته و در بیش از ۱۰۰۰ مدرسه و کالج استفاده می‌شود. زمانی که دانش‌آموز آزمون آنلاین را تکمیل می‌کند، گزارشی از گزینه‌های آموزشی و شغلی در اختیار شرکت‌کننده قرار می‌گیرد.

آزمون موریسبی بر ۴ حوزه اصلی تمرکز دارد. صلاحیت و استعداد، منافع، سبک‌کار و شخصیت. اگر بخواهید برای شرکت در آزمون از سایت اصلی استفاده کنید، باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

۲۰. تست شخصیت شناسی ازدواج

استفاده از تست شخصیت شناسی برای ازدواج امری بسیار مهم است. بهتر است، قبل از ازدواج جلسه مشاوره‌ای با روان‌شناس داشته باشید و یا از مشاوره‌های آنلاین استفاده کنید. خیلی از افرادی که امروزه می‌خواهند با هم ازدواج کنند از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرند. روانشناس در این جلسات ممکن است، از تست شخصیت شناسی ازدواج استفاده کند. تست MBTI در شناخت شخصیت طرفین بسیار مفید است.

تست دیگری به نام تست Enneagram وجود دارد که طبق ۹ مدل شخصیت طراحی شده‌است. کمال‌گرا، مددکار، مجری، رمانتیک، ناظر، شکاک وفادار، حماسی، محافظ و واسطه. مجموعه‌ای از نقاط قوت و ضعف در هر یک از مدل‌ها یک تیپ شخصیتی را تشکیل می‌دهد. با شناخت همسر خود می‌توانید نحوه برخورد در موقعیت‌های مختلف و تصمیم‌گیری‌های او را بهتر درک کنید.

آزمون شخصیت شناسی قبل از ازدواجدر مشاوره قبل از ازدواج می‌توان از تست شخصیت شناسی استفاده کرد.

۲۱. تست شخصیت شناسی شغلی

بسیاری از تست‌های معرفی شده توسط کارفرمایان در فرایند استخدام استفاده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال تست MBTI، تست ۱۶ عاملی کتل یا تست کالیپر جز پرطرف‌دارترین آزمون‌ها در سازمان‌ها هستند. از پرسش‌نامه‌های محبوب برای استخدام همچنین می‌توان به آزمون Neo، آزمون آیزنک و تست شخصیت DISC اشاره کرد.

چرا باید از تست شخصیت شناسی در محل کار استفاده کرد؟

در سال‌های اخیر استفاده از آزمون شخصیت شناسی در محل کار افزایش پیدا کرده‌است. تحقیقات زیادی برای حمایت از این کار صورت گرفته‌است. مطالعات نشان می‌دهد که وقتی کارمندان متناسب با سازمان انتخاب شوند، از رضایت بیشتری برخوردار خواهند بود و به‌احتمال زیاد مدت بیشتری در سازمان می‌مانند. بهترین راه برای فهمیدن تناسب یک کارمند با سازمان چیست؟ بله درست متوجه شدید. تست شخصیت شناسی بهترین راه‌حل است.

جمله معروفی هست که می‌گوید دانش و مهارت‌های شغلی را می‌توان آموزش داد. اما شما نمی‌توانید شخصیت را تربیت کنید؛ بنابراین بهتر است، با انجام آزمون شخصیت شناسی رفتار و شخصیت افراد را ارزیابی کرد.

۲۲. تست شخصیت شناسی هارتمن

به نقل از taylorhartman، در روانشناسی شخصیت هارتمن، افراد با رنگ‌ها مشخص می‌شوند. تست هارتمن از ۴ رنگ برای توصیف افراد استفاده می‌کند. رنگ‌هایی که در این تست مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل زرد، آبی، سفید و قرمز هستند. هر یک از رنگ‌ها برای نشان‌دادن شخصیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا کسی که شخصیت او با رنگ قرمز مشخص می‌شود، فردی است تمام‌کننده و می‌خواهد که کارها را سریعا تمام کند. این افراد تمایل زیادی به کار کردن دارند. رنگ سفید برای افرادی است که صلح طلب هستند و رنگ زرد برای افرادی که انرژی زیادی دارند و کارهای خود را با تفریح و هیجان انجام می‌دهند. همچنین افرادی که رنگ شخصیت آنها با آبی مشخص می‌شود، افرادی هستند که تمایل دارند کارها را با کیفیت بسیار بالا و بادقت بالایی نشان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین