|

خبر خوش برای تهرانی ها | تهرانی ها منتظر بارش برف باشند

زمستان امسال شاید برای ما در حالی سپری شود که خبری از بارش برف مانند آنچه در سال گذشته تجربه کرده‌ایم، نباشد.

خبر خوش برای تهرانی ها | تهرانی ها منتظر بارش برف باشند
کد مطلب : 41800

خبرنگار: علی طاهری

یکسال پیش همین ایام بود که بارش برف ساکنان تهران را حسابی غافلگیر و البته می‌توان گفت خوشحال کرد، چرا که پس از چندین سال بار دیگر پایتخت از شدت قابل توجه بارش برف سفیدپوش شد.

بارش برف

اما این اتفاق خوشایند عمرش به اندازه همان سال کوتاه بود و متاسفانه امسال خبری از بارش‌های شدید و آنچنانی در این شهر نیست. هر چند با توجه به تاثیرات مخرب آلودگی‌های متعدد بر اکوسیستم این منطقه چندان دور از ذهن نیست که طبیعت روی خوش خود را به ما نشان ندهد.

البته این امر در تهران مسبوق به سابقه نیست و این شهر هم با تمام این جنبه‌های منفی، روزهای خوشی را از نظر آب و هوایی تجربه کرده است، روزهایی که تیترهای مهم روزنامه‌ها را هم به خود اختصاص می‌دادند. مانند روزنامه اطلاعات مورخ پنجم دی سال 1353 که یکی از مطالب صفحه اول خود را به بارش برف در تهران با عنوان «امشب در تهران برف می‌بارد» اختصاص داده بود.

بارش برف

حتی کافی است 10 سال جلوتر بیاییم و نگاهی به این روزنامه در تاریخ چهارم دی سال 1363 بیندازیم که مطلبی درباره بارش برف سنگین در تهران را منتشر کرده بود. در این مطلب به شدت لغزندگی خیابان‌های تهران در پی بارش برف سنگین پرداخته و از کندشدن تردد خودروها خبر داده بود.

در خبری دیگر از همین شماره، به تداوم بارش برف در استان‌های مرکزی کشور اشاره شده است که حکایت از وضعیت مطلوب آب و هوا و همچنین میزان قابل توجه‌ها بارش‌ها در آن سال دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین