|

5 روش جلوگیری از بارداری ناخواسته بعد از رابطه جنسی

5 روش جلوگیری از بارداری ناخواسته بعد از رابطه جنسی
کد مطلب : 44464

 

جلوگیری از بارداری ناخواسته بعد از رابطه جنسی ، روش های زیادی دارد و ما در اینجا به 5 روش که در ایران هم متداول و در دسترس تر هستند اشاره کرده و بهترین روش جلوگیری از بارداری را معرفی خواهیم کرد.

روش های قطعی برای پیشگیری از بارداری ناخواسته

جلوگیری از حاملگی ناخواسته، یک دغدغه مهم برای تمام افراد خصوصاً زوج های جوان و تازه عروس ها است و لازم است روش های مختلف آن را بشناسید تا بتوانید مطمئن ترین راه را برگزینید.

محصولات زناشویی زیادی برای این منظور وجود دارد اما نکته مهم اینکه بیشتر روش های جلوگیری، درصد خطای ناچیزی دارند و ما در اینجا 5 روش متداول را که با درصد خطای کمتری همراه هستند و در ایران هم در دسترس قرار دارند برای شما معرفی میکنیم تا خیال آسوده داشته باشید.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری

کاندوم یک محصول بسیار مطمئن و عالی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی میباشد. کاندوم ها علاوه بر قیمت ارزان و به صرفه ای که دارند، دسترسی بسیار راحتی هم از این محصولات در سطح شهر و فروشگاه های آنلاین میباشد و انتخاب مناسبی برای خرید میباشند.

همشهریان ساکن شهر اصفهان میتوانند انواع کاندوم و محصولات زناشویی را با بهترین قیمت ها در فروشگاه بابا لک لک خرید نمایند.

این محصولات با جلوگیری از وارد شدن اسپرم به فضای رحم، از حاملگی ناخواسته به خوبی جلوگیری می نمایند. همچنین از مزایای دیگر کاندوم ها این است که از انتقال بیماری های مقاربتی خطرناک نیز جلوگیری به عمل می آید.

قرص ضد بارداری بابا لک لک

استفاده از قرص اورژانسی ضد بارداری

قرص اورژانسی هم یکی دیگر از رایج ترین روش های پیشگیری میباشد. این قرص ها با تاثیر گذاری مستقیم باعث جلوگیری از فرایند تخمک گذاری شده و جزو موثر ترین روش ها به شمار می آیند.

شما میتوانید این محصول را به راحتی و با قیمت مناسب از داروخانه ها تهیه کنید و طبق روش مصرف آن، جلوگیری نمایید.

نکته ای که درباره مصرف قرص ضدبارداری وجود دارد این است که استفاده مداوم و بیش از حد از آن توصیه نمی شود و بهتر است فقط در موارد ضروری که بصورت اتفاقی، اسپرم داخل رحم ریخته شده است از آن استفاده شود.

بیرون کشیدن آلت تناسلی از واژن حین انزال و جلوگیری طبیعی

یک روش قدیمی و طبیعی برای پیشگیری، بیرون کشیدن آلت تناسلی قبل از وقوع انزال میباشد. نتیجه گیری از این روش درصورتی با موفقیت انجام میشود که مرد، اراده کافی برای بیرون کشیدن قبل از انزال را داشته باشد.

زیرا در بسیاری از موارد، لذت زیادی که قبل از بیرون آمدن منی به مرد دست میدهد، اراده و دقت لازم را برای بیرون کشیدن به موقع میگیرد.

جلوگیری از بارداری ناخواسته بابا لک لک

بستن لوله های رحم

روش بعدی که بصورت دائمی و همیشگی از بارداری جلوگیری میکند، بستن لوله های منتهی به رحم است که از انتقال تخمک ها به رحم و باروری آنها جلوگیری میکند. این لوله که فالوپ نام دارد برای همیشه از باروری زن جلوگیری میکند و به نوعی عقیم سازی زن به حساب می آید.

این روش نیاز به جراحی و بیهوشی دارد و بازگرداندن به حالت اولیه نیاز به هزینه زیاد و احتمال موفقیت آن پایین است.

عمل وازکتومی

در این روش، لازم است با انجام جراحی های لازم مسیر عبور اسپرم های مرد مسدود شود تا از خروج اسپرم بارور کننده همراه مایع انزالی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که امکان بازگردانی و باز کردن لوله های اسپرم وجود دارد اما ممکن است احتمال بارداری با این کار تا چند درصد کاهش یابد.

بهترین روش پیشگیری از بارداری کدام است؟

برای معرفی بهترین روش جلوگیری، لازم است این مسئله را از چند جهت مورد بررسی قرار دهیم:

اول اینکه عوارض بعد از روش های ذکر شده را مد نظر قرار دهیم تا در آینده باعث ایجاد ضرر و آسیب های جسمی و روحی به خود نشویم.

دوم لازم است درصد خطای هر یک از این روش ها را مد نظر قرار دهیم تا هرچه بیشتر احتمال بارداری را به صفر برسانیم.

سوم اینکه بایستی هزینه و سختی های استفاده از هریک از روش های ذکر شده را نیز توجه کنیم.

استفاده از کاندوم بهترین راه جلوگیری از بارداری

با توجه به نکات ذکر شده، توصیه میکنیم از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده نمایید. استفاده از کاندوم هیچگونه عوارضی در بدن ایجاد نمیکند و نیاز به تغییراتی همانند جراحی و یا تغییر عادت ماهانه به همراه ندارد. مهم تر از نکات دیگری که خواهیم گفت این است که کاندوم علاوه بر پیشگیری از بارداری ناخواسته، باعث جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی هم میشود. چیزی که سایر روش های ذکر شده از آن بی بهره هستند.

از سوی دیگر درصد بارداری با کاندوم تنها 3 درصد میباشد و درصورت توجه به نکات ساده و آسان در طول رابطه جنسی احتمال بارداری به زیر 1 درصد خواهد رسید.

خرید محصولات زناشویی برای حفظ بهداشت جنسی و پیشگیری از انتقال و بروز بیماری های مقاربتی تاثیر بسیار مهمی دارد و از نظر دیگر خرید محصولات بهداشتی متنوع میتواند علاوه بر حفظ سلامت و بهداشت بدن، در افزایش کیفیت رابطه های زناشویی اثرگذار باشد. فروشگاه بابا لک لک با عرضه لوازم بهداشتی با کیفیت و ارائه مشاوره رایگان در خدمت زوجین محترم میباشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین