|

اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ از وزارت نیرو آغاز شد

وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی بر خرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت خرید و نصب لوازم سرمایشی پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن آغاز کرد.

اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ از وزارت نیرو آغاز شد
کد مطلب : 37749

دستورالعمل ابلاغی «علی اکبر محرابیان» تاکید دارد: همه سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند برای خرید تجهیزات انرژی‌بر مصرفی ساختمان‌های خود، فقط بر اساس بالاترین استاندارد برچسب انرژی موجود با اعلام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) اقدام کنند.

همچنین در راستای بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق کولرهای آبی، همه سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ و در چارچوب اعتبارات مصوب نسبت به تعویض الکتروموتور همه کولرهای آبی مورد استفاده در ساختمان‌های خود با الکتروموتورهای پربازده (اعم از موتورهای PMSM BLDC) و غیره اقدام کرده و گزارش اقدام ها و اثر بخشی آن را به ساتبا اعلام کنند.

وزیر نیرو در این دستورالعمل اعلام‌کرد: خرید هرگونه کولر گازی جدید برای تامین سرمایش ساختمان توسط همه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و شرکت‌های وابسته و حوزه ستادی وزارت نیرو به‌جز در مناطق دارای تعرفه گرمسیری نوع یک و چهار ممنوع است.

محرابیان خاطرنشان‌کرد: مسوولیت نظارت بر اجرای مطلوب این بخشنامه بر عهده سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین